Na een emotioneel afscheid hebben we onze koffers ingeleverd. Vervolgens hebben wij rolstoelassistentie aangevraagd die ons naar de gate bracht. Na een goede vlucht kwamen we iets over 16:00 uur aan. Meteen stonden 2 mannen met een rolstoel bij de slurf uitgang van het vliegtuig. Het was een flinke wandeling allemaal binnendoor. Daar stond de taxichauffeur op ons te wachten. Noemde meteen Ramon zijn naam. Hij nam ook meteen de kofferkar over. Rond 16:35 uur liepen we naar parkeergarage waar een luxe Chevrolet stond. Alles werd ingepakt. Netjes vervoerd naar Hotel Vega. Het was een rit van 50 minuten, zei de taxichauffeur Vladimir. Hij is de taxichauffeur van Aa Maximov Hospital. Aangekomen in Hotel werden we welkom geheten en werd er voor de koffers gezorgd. We konden inchecken en was zo gebeurd. We kregen champagne aangeboden, maar beiden geweigerd. We konden uit kamers 2e verdieping of 21. We hebben gekozen voor het uitzicht😃 Hotel is zo te zien netjes maar voor onze maatstaven beetje oubollig.

Na het uitrusten hebben de buurt een beetje verkend en een hapje gegeten. Druk met toeristen in deze omgeving. Hier zijn verschillende hotels vlakbij elkaar met een toeristisch minidorpje heel vlakbij.

‘s Avonds heb ik nog Ramon even verrast met de welkomstkaarten van Karin, Lauren en mij. Ook heeft hij zijn eerste cadeautje gekregen: 4 op een rij(ik had het briefje erop laten zitten,wat er in zat, dus haha cadeautje was al bekend, oeps!) Hij vond het erg leuk, ik zei de kaart kan je mooi op je kamer ophangen. Ramon is lekker nuchter zoals ik hem ken.

We waren best moe van alle indrukken en emoties van de hele dag en zijn op tijd gaan slapen.

We missen jullie😘😘

Groetjes Marie-José

Zondag 18 aug. 2019

Vanochtend om 9.00u aan het ontbijt. Daarna naar buiten op zoek naar sim-only kaartje. Het is een regenachtige beetje benauwde dag.

Het is hier best toeristisch en ook best om te lopen met kleine trapjes. Dat is met Ramon wat beperkt, daarom weer terug in hotel vanaf middaguur. We proberen contact te zoeken met lotgenoten, Ramon is nu met een Iers echtpaar aan het appen. Dus wie weet komen we verder met contact en onderling vervoer etc.

Vanmiddag gaan we even terug naar het buurhotel waar we een winkeltje hebben gevonden voor simkaartjes en een goed Engels sprekende jongeman.   We gaan even rustig deze dag door.

Morgen, maandag 19 augustus is de intake in het ziekenhuis met dr. Federenko, Ramon moet goed uitgerust de behandeling in gaan.